Usein kysyttyä laskutusohjelmasta

Mitä laskutuspalvelu maksaa?

Finvoicer-laskutuspalvelussa ei ole avaus- eikä kuukausimaksuja. Maksat ainoastaan laskujen lähettämisestä laskukohtaisen hinnan. Tutustu hinnastoomme täällä.

Voiko ohjelmaa kokeilla?

Voi. Ota yhteyttä myyntiimme myynti(at)finvoicer.fi niin lähetämme vastauksena demotunnukset joilla voit kokeilla ohjelmaa.

Miten ohjelman saa käyttöön?

Tilaamalla maksuttomat tunnukset, jonka jälkeen kirjaudut Finvoiceriin, lisäät Asetuksiin oman tilinumerosi ja voit aloittaa vaivattoman laskutuksen. Tilaa tunnukset täältä.

Kauanko ohjelman käyttöönottamiseen kuluu aikaa?

Saatuasi tunnukset Finvoiceriin, voit aloittaa laskuttamisen vaikka heti.

Mitä ominaisuuksia ohjelmassa on?

Palveluun kuuluu mm. laskujen lähetys, maksuseuranta, muistuttaminen, perintä, tilastot ja myyntireskontra sekä asiakas- ja tuoterekisterit. Tutustu Finvoicerin ominaisuuksiin tarkemmin täällä.

Laitteistovaatimukset?

Tarvitset internetiin kytketyn päätelaitteen ja selaimen. Finvoicer on täysin selainpohjainen palvelu eikä sinun tarvitse ladata koneellesi mitään. Suosittelemme selaimeksi Google Chromea, Mozilla Firefoxia tai vähintään 9-version Internet Exploreria

Onko laskutusohjelman käyttäminen turvallista?

Kyllä on. Kaikki tiedostot ovat tallessa turvallisella palvelimellamme, joka varmuuskopioidaan päivittäin. Oman koneesi hajoaminen ei siis hävitä liiketoimintakriittistä myyntireskontraa, tuote- tai asiakasrekisteriä. Kaikki yhteydet on suojattu SSL-suojauksella, jolloin ne ovat turvassa ulkopuolisilta.

Mitä lähetystapoja ohjelma tukee?

Voit lähettää laskun joko postitse, sähköpostitse tai verkkolaskuna. Verkkolaskuja voi tällä hetkellä lähettää ainoastaan yrityksille.

Saako laskua personoitua?

Voit lisätä laskulle yrityksesi logon Asetuksista.

Miten suoritukset tilitetään?

Haemme saapuneet suoritukset päivittäin kello 09.00 ja tilitämme ne kello 12.00.

Miksi suoritukset kiertävät asiakasvaratilin kautta?

Varat kiertävät asiakasvaratilimme kautta, mikä mahdollistaa laskujen reaaliaikaisen maksuseurannan sekä reaaliaikaisen raportoinnin.

Milloin lasku lähtee asiakkaalle?

Lasku lähtee eteenpäin, kun olet sen vahvistanut. Posti tulostaa postitse lähetetyt laskut ja toimittaa asiakkaallesi. Verkkolaskuoperaattorina toimii niin ikään Postin OpusCapita. Laskutusaineistot lähtevät tasatunneittain.

Voinko luoda kirjanpitäjälleni omat tunnukset?

Kyllä voit. Voit luoda uusia käyttäjätunnuksia Asetuksissa. Uusien käyttäjätunnusten luominen on maksutonta. Voit luoda myös erilaisia käyttäjätasoja ja määrittää käyttäjätasoille haluamasi oikeudet Finvoicerin käyttämiseen.

Tukeeko ohjelma käänteistä alvia?

Kyllä tukee. Laskua luodessasi voit klikata Käänteinen alv -painiketta, jolloin ohjelma lisää laskulle automaattisesti tekstin "Ei lisättyä arvonlisäveroa, ostajan käännetty verovelvollisuus (AVL 8c§)" sekä ostajan y-tunnuksen.

Voinko lähettää englanninkielisiä laskuja?

Kyllä voit. Valitsemalla kieleksi englannin, ohjelma vaihtaa laskupohjan automaattisesti ja kääntää tuotteesi englanniksi, mikäli olet lisännyt englanninkieliset tuotenimet tuoterekisteriin.

Miten teen toistuvaislaskun?

Laskua luodessasi voit valita, että samat tiedot sisältävä lasku lähetetään esimerkiksi kuukausittain. Valinta tehdään laskua luotaessa kohdassa Lähetä sama lasku. Voit valita laskun lähetyskertojen määrän, halutun eräpäivän sekä täysin automaattisen lähetyksen, jolloin muodostuvia toistuvaislaskuja ei tarvitse erikseen käydä vahvistamassa.

Miten teen keräilylaskun?

Keräilylaskujen tekemiseen voit käyttää Keskeneräinen lasku -toimintoa. Keskeneräisiä laskuja voi muokata ennen niiden vahvistamista ja kerätä esimerkiksi kuukauden laskutettavat tuotteet samalle laskulle.

Mistä näen lähetetyn laskun tilan?

Kohdassa Selaa laskuja näet kaikkien laskujen tilat. Laskut luokitellaan eri välilehdille riippuen, missä tilassa ne ovat (avoin, muistutus, perintä). Toimintoikonista näet tehtyjen ja tulevien toimenpiteiden ajankohdat.

Mitä teen, kun lasku lähti virheellisillä tiedoilla?

Virheellisen laskun voit hyvittää Selaa laskuja -sivulta. Klikkaa kyseisen laskun toimintoikonia ja valitse Tee hyvityslasku. Hyvittämisen jälkeen voit luoda uuden laskun asiakkaallesi. Hyvittämisen jälkeen myös Finvoicerista löytyvät raportit täsmäävät kirjanpitoa varten.

Mitä teen, kun asiakas teki suorituksen suoraan tilillemme?

Siirry Selaa laskuja -sivulle, valitse kyseinen lasku, klikkaa toimintoikonia ja valitse Tee ohisuoritus. Lasku kuittaantuu Finvoiceriin maksetuksi eikä asiakkaalle lähde turhia huomautuskirjeitä.

Miten saan laskurahoituksen käyttöön?

Siirry ylävalikosta Laskurahoitus-sivulle ja klikkaa Aktivoi laskurahoitus -painiketta. Yhteistyökumppanimme Laskukassa Oy on teihin yhteydessä. Aktivointi on maksutonta.

Miten saan ostolaskutuspalvelun käyttöön?

Ostolaskutus on lisäpalvelu ja sen käyttöönottaminen tehdään asiakaskohtaisesti. Ole yhteydessä myyntimme numeroon 0400 318 044, niin kerromme lisää.

Aloita fiksumpi tapa laskuttaa vaikka heti

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme numeroon 020 734 9260 tai jätä yhteystietosi alla olevalla lomakkeella ja olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

ylös