Vapaaehtoinen perintä aloitetaan maksuhuomautuksen jälkeen

Vapaaehtoinen perintä sisältää kirjeperinnän, puhelinperinnän ja trattaperinnän. Perinnän vaiheet vaihtelevat riippuen, onko asiakkaasi yritys- vai kuluttaja-asiakas. Alla olevaan kuvaan on koottu sekä yritys- että kuluttajavelallisen perintäprosessin vaiheet.

Perintäkaavio

Näin aloitat vapaaehtoisen perinnän

Jos olet lähettänyt alkuperäisen laskun asiakkaallesi Finvoicer-laskutusohjelmasta ja olemme jo lähettäneet asiakkaallesi maksuhuomautuksen, jatkamme perintää kirjeperinnällä. Kirjeperintä aloitetaan maksuvaatimuksen laatimisella ja lähettämisellä. Asia on siis jo hoidossa eli sinun ei tarvitse tehdä mitään.

Jos olet lähettänyt maksuhuomautuksen asiakkaallesi itse, voit tehdä maksuttoman perintätoimeksiannon Finvoicer-laskutusohjelmasta. Perintätoimeksiannon tekemiseen tarvitset tunnukset laskutusohjelmaan. Perintää voit seurata Finvoicerista reaaliaikaisesti. Mikäli sinulla ei vielä ole omia tunnuksia, luo tunnukset täällä.

Jos kyseessä on yksittäistapaus, jätä toimeksianto täyttämällä pikaperintälomake täällä.

Jos haluat hoitaa laskuttamisen ja huomauttamisen itse, voit ulkoistaa ja automatisoida velkasaatavan kotiuttamisen meille vapaaehtoisesta perinnästä alkaen. Valitsemme yrityksellesi sopivan tavan aineistonsiirtoon, jolloin haluamasi laskut siirtyvät meille maksuvaatimusvaiheeseen automaattisesti. Perintätoimeksiannoista aiheutuvat kulut perimme velalliselta. Jätä yhteydenottopyyntö sivun alareunassa olevalla lomakkeella.

Suorituksen saatuamme tilitämme avoimen pääoman ja kertyneen viivästyskoron sinulle.

Mikäli vapaaehtoinen perintä ei tuota tulosta, seuraava vaihe on oikeudellinen perintä. Lue lisää oikeudellisesta perinnästä täältä.

Valitse luotettava perintäkumppani, valitse Finvoicer

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme numeroon 020 734 9260 tai jätä yhteystietosi alla olevalla lomakkeella ja olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

ylös